English
English

פיתוח אפליקציות – החשיבות של הניסיון

· מאמרים

רובנו הגדול משתמש במכשיר הסלולארי לצרכים שונים כגון: בידור, קניות, זימון תורים, רשתות חברתיות וצריכת מידע. כתוצאה מכך, יותר ויותר בעלי אתרים מבינים שאם לא תהיה להם נוכחות במובייל, הם יצאו נפסדים. אך המציאות היא, שלא תמיד אתר (מרשים ככל שיהיה), המותאם לסלולר עושה את העבודה. לכן, בכדי למנף את הטכנולוגיה הניידת ובשביל להגדיל נוכחות שיווקית, יותר חברות מבינות כי אפליקציות מובייל הינן חלק הכרחי מהאסטרטגיה ארגונית-שיווקית, והן כלי מכירתי פרודוקטיבי המגדיל חשיפה ורווחים.

יחד עם זאת, חשוב לזכור כי התחרות גדולה וכי ניתן למצוא אפליקציות מכל הסוגים והמינים. לפיכך, לפני שאתם משקיעים משאבים רבים באפליקציית מובייל יש לבחון את התנאים הבאים:

  1. ערך מוסף – ביצוע בחינה מקיפה וזיהוי הרווח הממשי והכדאיות של לקוח הקצה לשימוש באפליקציה זו.
  1. היתכנות טכנולוגית – לצערנו, לא כל דבר (עדיין), ניתן ליישם בפועל מבחינה טכנולוגית במובייל וחשוב להבין מבית התוכנה האם הרעיון שלכם ניתן ליישום.
  1. ניתוח השוק – ציינו שניתן למצוא אפליקציות כמעט לכל דבר, לכן, חשוב ביותר לנתח את המתחרים בצורה יסודית. קודם כל הניתוח יעזור לכם לענות על התנאים שלהלן. ואף מעבר לכך, זה יסייע לכם להבין מה הפוטנציאל של האפליקציה שלכם, מהן הטעיות שעשו המתחרים. בנוסף, תוכלו להשתמש בחוות דעתם של משתמשים אשר התנסו באפליקציות אלו, על מנת לייחד את המוצר שלכם וכו’.

דבר נוסף שיש לקחת בחשבון זה הידע והניסיון של החברה אשר מפתחת את האפליקציה בפועל. קודם כל, היא חייבת להכיר את השוק, להיות מודעת לכל השינויים וההתפתחויות הטכנולוגיות ולדעת להגיב בהתאם. עליה גם להיות מומחית בפיתוח אפליקציות נייטיב עבור טלפונים חכמים וטאבלטים, בפלטפורמות iOS אייפון, אנדרואיד, ורצוי גם שיהיה לה ניסיון בפיתוח אפליקציות על גבי מערכת- Windows Phone. רצוי גם שהחברה תוכל לתת מענה מקיף לכל האספקטים הקשורים לפיתוח האפליקציה: עיצוב ברמה גבוהה, בדיקות אבטחה ובדיקות איכות, ממשק משתמש וכו’.

חשוב לציין שהעבודה אינה מסתיימת בהשקעה בפיתוח ובעיצוב וכי לאסטרטגיה השיווקית, ישנו חלק מכריע בהצלחת האפליקציה ובחדירתה לשוק. ישנן לא מעט דרכים לשיווק אפליקציות (רשתות חברתיות, דפי נחיתה, הודעה לעיתונות, פרסום טיזרים ועוד) אך יש לשים דגש על איזון בין השיווק לפיתוח בפועל.

לסיכום, אם האפליקציה שלכם לא תהיה מספיק אטרקטיבית ובעלת ערך מוסף אמיתי וחווית משתמש איכותית, מושקעת ומעוצבת ככל שתהיה, לא יהיה בה שום טעם, והמשתמשים פשוט ימשיכו הלאה עד שהם ימצאו את האפליקציה שתיתן מענה לצרכיהם.

Written by Ben Eliezer Anya · · מאמרים