English
English

חלק 3: מוצר מעולה

· מאמרים

הנה הסוד להצלחה: מוצר מעולה. זה הדבר היחיד שמשותף לכל החברות המצליחות.

אם לא תבנה מוצר שמשתמשים אוהבים, בסופו של דבר תיכשל. מייסדים מנסים לחפש טריקים וקיצורי דרך לעובדה הזו ונכשלים. סטראטאפ הוא מקום שבו טריקים וקיצורי דרך לא עובדים.

מוצר מעולה היא הדרך היחידה לצמוח לטווח ארוך. בסופו של יום החברה שלך תמצה את כל שיטות הצמיחה המלאכותיות ותהיה חייבת לצמוח בזכות זה שהמשתמשים רוצים להשתמש במוצר שלך. חשוב על כל חברות הטכנולוגיה המאוד מצליחות – כולן עושות את זה.

אתה רוצה לבנות “מנוע שיפור מוצר” בחברה שלך. כדאי שתדבר עם המשתמשים שלך תצפה בהם משתמשים במוצר שלך. כך תאתר חלקים שהם בעייתיים ותשפר אותם. אחר כך חזור על התהליך ודאג שהוא יהיה במוקד הפוקוס של החברה ויניע את כל הארגון. אם תשפר את המוצר ב-5% בכל שבוע, זה יצטבר למשהו משמעותי.

ככל שמעגל השיפור יהיה מהיר יותר, כך החברה תהפוך לרוב לטובה יותר.

  • בשביל לבצע את המעגל הזה בצורה נכונה, יזם צריך להיות מאוד קרוב למשתמשים שלו. צפה בהם משתמשים במוצר שלך. שב במשרדים שלהם אם אתה יכול. הערך גם את מה שהם אומרים לך וגם את מה שהם עושים בפועל. לא צריך להיות שום חוצץ בין המייסדים והמשתמשים לאורך זמן ארוך ככל האפשר – זה גם אומר שהמייסדים צריכים לעשות את המכירות, התמיכה וכד’.
  • נסה להבין לעומק את המשתמשים כמה שרק תוכל. תבין מה באמת הם צריכים, איפה למצוא אותם ומה מניע אותם. המשפט “עשה דברים ידנית” הפך למנטרה של סטארטאפים, ובצדק. בדרך כלל תצטרך לגייס את המשתמשים הראשוניים שלך אחד-אחד ולבנות את הדברים שהם מבקשים (בן סילברמן היה נוהג לגשת לזרים בבתי קפה בפאלו אלטו ולבקש מהם לנסות את פינטרסט). הרבה מייסדים יעדיפו לוותר על החלק הזה ורק ימהרו להודיע על המוצר שלהם לתקשורת אבל זה כמעט אף פעם לא עובד. גייס משתמשים ידנית ובנה מוצר כל כך טוב שהמשתמשים שתגייס יספרו עליו לחברים שלהם.
  • מומלץ גם לפרק את המוצר לחלקים קטנים, לעבוד על כל מרכיב בנפרד ולעשות התאמות תוך כדי תנועה. אל תנסה לתכנן רחוק מדי ובטח אל תקבץ הכל להשקה אחת גדולה. אתה רוצה להתחיל עם משהו מאוד פשוט וברור – עם כמה שפחות שטח פנים – ולהשיק אותו יותר מוקדם מכפי שהיית רוצה. פשטות תמיד עובדת גם ברמת המוצר וגם ברמת החברה.
  • כמה מהשאלות שאנחנו שואלים סטארטאפים שחווים קשיים: האם משתמשים משתמשים במוצר יותר מפעם אחת? האם המשתמשים מעורבים רגשית במוצר? האם המשתמשים יהיו מתוסכלים אם החברה תיעלם? האם משתמשים ממליצים על המוצר לאחרים בלי שתבקש מהם? אם החברה פונה לארגונים, האם יש לה לפחות 10 לקוחות משלמים?  אם לא, זה לעיתים קרובות שורש הבעיה ואנחנו אומרים לחברות כאלה להפוך את המוצר שלהן לטוב יותר.

המייסדים המוצלחים ביותר הם פרקפציוניסטים לגבי המוצר והאיכויות שלו, גם בפרטים שנראים שוליים. אבל נראה שזה עובד להם. אגב, “מוצר” כולל את כל האינטרקציה של המשתמש עם החברה. אתה צריך להציע גם חווית קנייה מעולה, וגם תמיכה ושירות מעולים.

זכור, אם לא בנית מוצר מעולה – שום דבר לא יציל אותך.

לחלק הבא: תהליך הביצוע לחצו כאן

Written by Ben Eliezer Anya · · מאמרים