English
English

חווית משתמש – איך לענות על צרכי הגולשים

· מאמרים

ניתן לומר ובצדק כי רף הציפיות שלנו מאתרי אינטרנט, מכשירים חכמים, אפליקציות וטכנולוגיות עולה כמעט ללא הרף. כדי לעמוד בקצב, מעצבי ה-UX צריכים למצוא ולפתח דרכים יצירתיות על מנת להשיג את תשומת ליבנו ולספק לנו חווית משתמש מקסימלית. חווית המשתמש נוגעת בכל התחומים – תכנון ובנייה, עיצוב הממשק וכמובן הפיתוח. כאשר מדובר על מכשירים חכמים (ולא רק על מחשבים), האתגר הופך גדול עוד יותר.

לשם כך ריכזנו עבורכם את הטרנדים שיעזרו לכם לעצב חווית משתמש ברמה הגבוהה ביותר, אלו שישאירו חותם על הגולשים שלכם ויניעו אותם לפעולה.

פריסת מסך ועיצוב – מסך מפוצל מאפשר לגולשים שלכם לבחור בנתיב הגלישה בו הם מעוניינים. אם לדוגמה האתר שלכם מרכז במקביל ניהול ספקים ופנייה לאנשים פרטיים או למשל, פונה הן ללקוחות עסקיים והן ללקוחות פרטיים, תוכלו לפצל את המסך וליצור עבור כל אחד חוויה מותאמת ומזמינה ולמקד את דואליות האתר בכדי לחזק את המותג. בנוסף העיצוב עצמו מוכרח להיות מושך ויזואלית, פשוט ונגיש לניווט ובעל מראה חדשני.

צרו חוויה פרסונאלית – שדרוג חווית המשתמש על ידי התאמה אישית פר לקוח, תיצור קהל לקוחות נאמן, אשר מרגיש בטוח ונוח באתר שלכם. באתרי מסחר, ניתן להציע ללקוחות חוזרים מוצרים על פי פילוח קניות קודם. ניתן לבקש מהגולשים להתחבר לאתר דרך הפרופיל האישי ברשתות חברתיות ואפילו להתבסס על המיקום שלהם. בקיצור העניקו לגולשים מעטפת אישית המבוססת על ההתנהגות שלהם ברשת.

התוכן הוא המלך – לאופן בו אתם מספרים את הסיפור של האתר ושל המוצרים שלכם יש חשיבות רבה באפקט ההנעה לפעולה. סיפור טוב הוא סיפור מוכר והוא מעשיר את חווית המשתמש. במיוחד היום שתוכן הווידאו תופס נפח משמעותי, כדאי מאוד להשקיע בתסריט הסופי. יתרון נוסף של תוכן ווידאו זה שהוא  יוצר מעורבות עם הגולשים והוא בשניות יכול להפוך לויראלי.

חישבו פשוט – בכדי להניע את הגולשים לפעולה, יש ליצור פלטפורמה שתהיה מצד אחד נוחה ומצד שני מושקעת ומושכת. הגולשים המגיעים לא רוצים “להתאמץ” ולקבל החלטות רבות מידי ולכן אתם צריכים למקד אותם ובמילים אחרות להוביל אותם לביצוע הפעולה הרצויה.

לסיכום, אין ספק כי זהו אתגר לא פשוט ליצור חווית משתמש המניעה לפעולה, לכן אנו ממליצים לכם להשתמש בכלים שציינו כאן ובמקביל להיות עם אצבע על הדופק, לקיים מבחני שימושיות על מנת לקבל פידבקים בזמן אמת ולהמשיך לפתח את המוצר שלכם כך שיהיה בסופו של דבר פרסונאלי ככל שניתן.

Written by Ben Eliezer Anya · · מאמרים