English
English

המדריך לסטארטאפיסט המתחיל

· מאמרים

אנחנו מבלים זמן רב בייעוץ לסטארטאפים בתחומים שונים מזה עשור. בעוד שאין תחליף לייעוץ אחד-על-אחד בהתאם לצרכיו המותאמים של המיזם (שוק, טכנטולוגיה, יזמים, קהל יעד, וכו’), החלטנו לשתף מספר תובנות כלליות לבלוג המלצות בהם מאפייינים כלליים המשותפים למרבית המיזמים.

הפוסט מכוון לכל האנשים שחדשים לעולם הסטארטאפים. הוא לא יחדש רבות לכאלו שכבר הקימו מיזם בעברם. המטרה כאן היא בעיקר לארגן הכל במקום אחד.

התפקיד שלך כיזם הוא ליצור משהו שמשתמשים אוהבים. אם תעשה זאת, תצטרך להבין בהמשך איך להשיג עוד משתמשים. אבל החלק הראשון הוא קריטי – חשוב על חברות מוצלחות במיוחד כיום. כולן התחילו עם מוצר שהמשתמשים הראשונים אהבו כל כך שהם סיפרו עליו לאנשים אחרים. אם תיכשל בשלב הזה, תיכשל בכל. אם תשלה את עצמך ותחשוב שהמשתמשים אוהבים את המוצר למרות שהם לא, עדיין תיכשל.

בית הקברות לסטארטאפים מלא באנשים שחשבו שיוכלו לעקוף את השלב הזה.

עדיף ליצור מוצר שמספר קטן של משתמשים יאהבו באמת מאשר מוצר שהמון משתמשים רק יחבבו. למרות שבשני המקרים מגיעים להרגשה חיובית, תיווכח שקל בהרבה להשיג יותר משתמשים מאשר לגרום למשתמש לעבור מ”מחבב” ל”אוהב”.

מילת זהירות לפני הבחירה בהתחלת סטארטאפ – זה יכול להיות מבאס! משוב עקבי שאנחנו מקבלים ממייסדים הוא שזה קשה בהרבה ממה שיכלו לדמיין, בעיקר כשאין מסגרת ברורה לעומס העבודה והעוצמה שמגיעים עם התפקיד, זוהי רכבת הרים של הצלחות קטנות וכשלונות בכל אבן דרך המצריכה אורך רוח וסבלנות .

הצטרפות בשלבים ההתחלתיים לסטארטאפ שנמצא במסלול הצלחה ברור היא כנראה החלטה פיננסית טובה בהרבה. מצד שני, התחלת סטארטאפ היא למעשה לא כל כך מסוכנת לקריירה שלך – אם אתה חזק טכנולוגית, הזדמנויות תעסוקה תמיד יחכו לך אם תיכשל. רוב האנשים ממש גרועים בהערכת סיכונים. אני אישית חושב שמסוכן לך יותר להתבשל עם רעיון או מוצר שאתה מאמין בו ולבחור להיתקע בעבודה בטוחה, משעממת ולא מספקת.

אז מה צריך בשביל להקים סטארטאפ מוצלח: רעיון מצויין (כולל שוק מצויין), צוות מצויין, מוצר מצויין וביצוע מצויין.

לחלק הבא: הרעיון לחצו כאן

Written by Ben Eliezer Anya · · מאמרים