English
English

סיימנו לפתח את ה-MVP. מה הלאה?

· מאמרים

סיום ה-MVP הוא התחלת שלב בחינת המוצר על ידי המשתמשים. קבוצת המשתמשים תמנה בדרך כלל ממספר משתתפים בודדים ועד לכמה עשרות משתמשים, עימם עלינו לנהל דוח שיח פתוח וצמוד על מנת לקבל מהם משוב איכותי, להתייחס אליו וחוזר חלילה.

בנוסף, ישנם אתרים אשר מציעים לבצע זאת עבורכם, והם משמשים בעצם זירת מסחר למפתחים ולבודקים – בדרך כלל בתשלום. כך למשל האתרים https://www.usertesting.com/, ו-. http://www.feedbackarmy.com.

גם אם יש לכם עשרות משתמשים או יותר, מומלץ לבחור מספר משתמשים מצומצם מאוד, אשר חוות הדעת שלהם נחשבת על ידכם (ועל ידי המשקיעים שלכם…) כבעלי הבנה עמוקה בתחום אליו פונה המוצר. עם משתמשים אלו מתבצע תהליך צמוד ביותר, וניתן משקל רב ביותר להערותיהם ולדרישותיהם.

התהליך מול המשתמשים צריך להיות מובנה, על מנת לאפשר מסקנות בהירות ככל האפשר. לשם כך כדאי להכין שאלונים/תיאורים מסודרים, אשר מענה עליהם יאפשר לכם לוודא שהמשתמש אכן בחן את כל האספקטים אותם רציתם לבדוק, וכן שתשובתו אכן תואמת לתשובתם של משתמשים נוספים. בנוסף, מומלץ להשתמש בכלים (למשל, google analytics, elastic search וכד’) על מנת לקבל מדדים כמותיים על התנהגות המשתמשים.

ולסיום, בעת תכנון ה-MVP הצבתם לכם KPIs – כלומר, מדדים כמותיים בהם ה-MVP צריך לעמוד. זה הזמן לבדוק אותם… עמידה בהם אמורה להביא אתכם לגיוס המיוחל, ולמצער, אי עמידה בהם צריכה להוביל לחשיבה מחודשת על המוצר.

Written by Ben Eliezer Anya · · מאמרים